Zakelijke tips

Online niet goed vindbaar! GMU maakt het verschil

Google AdWords Expert inhuren? Er zijn een aantal belangrijke zaken om rekening mee te houden wanneer u een AdWords campagne start. Over een aantal zaken dient u na te denken voor u contact met een Google AdWords specialist opneemt.

gmu-logo-zwart

Bepalen budget en doelstelling Google AdWords

Weet u welke doelstelling u via Google AdWords wilt behalen? Dan is het verstandig dit vooral per product of dienst te bekijken. U dient een bepaald bedrag van uw omzet per product of dienst beschikbaar te stellen om aan Google AdWords uit te geven. Wanneer u hier een maximum aan stelt lukt het vervolgens om een bedrag per conversie beschikbaar te stellen.

Na verloop van tijd ontdekt u welke kosten u per sale kwijt bent. Vervolgens kunt u bepalen hoeveel opdrachten of producten u in een bepaalde tijdsperiode kunt verkopen. Als u het zoekgedrag van uw klanten volledig kunt benutten is dit uiteraard nog beter!

Google AdWords Expert inschakelen

Om het aantal conversies binnen uw budget zo hoog mogelijk te maken is het raadzaam een Google AdWords blog te lezen, met enkele tips van de Google Marketing University bent u zo op weg.

Google AdWords en het opzetten van campagnes is iets dat steeds complexer wordt. U wilt voorkomen campagnegeld onnodig te besteden, juist daarom is het raadzaam een specialist in te schakelen die precies weet aan welke zoekwoorden u wel en geen budget dient te besteden. Een Google AdWords Expert heeft uw campagne na verloop van tijd volledig geoptimaliseerd, op dat moment weet u zeker dat het volledige potentieel uit Google AdWords wordt gehaald. Vanaf dat moment is het slechts een kwestie van het bijhouden van uw campagnes.

Vraag een Google AdWords Expert in alle gevallen naar relevante referenties en voorbeelden van behaalde resultaten. Wanneer een Google AdWords Expert veel verschillende campagnes heeft bijgehouden is de kans groter op succes. Als onderneming kunt u hierdoor harder groeien, grotere budgetten beschikbaar stellen en uw doelgroep steeds beter bereiken.